Wersja obowiązująca z dnia

Przyjmowanie zawiadomień o zgromadzeniach publicznych

Termin załatwienia

Organizator zgromadzenia zawiadamia organ gminy o zamiarze zorganizowania zgromadzenia nie wcześniej niż 30 dni i nie później niż na 6 dni przed planowaną datą zgromadzenia. Organizator zgromadzenia zawiadamia organ gminy składając pisemny wniosek w jego siedzibie (Urząd Gminy w Lelkowie /pokój nr 13/, za pomocą faxu (055/ 244-81-83), ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art.2 pkt.5 ustawy z dnia 18.07.2002r o świadczeniach usług drogą elektroniczną /Dz.U.z 2013r.,poz.1422/ w godzinach pracy urzędu. Organizator zgromadzenia zawiadamia organ gminy o zamiarze zorganizowania zgromadzenia w trybie uproszczonym nie wcześniej nie wcześnie niż 30 dni i nie później niż 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia jeśli planowane zgromadzenie nie będzie powodować utrudnień w ruchu drogowym, a w szczególności powodować zmiany w jego organizacji. W przypadku postępowania uproszczonego organizator zgromadzenia powiadamia jedynie gminne/miejskie/Centrum Zarządzania Kryzysowego ,w przypadku gdy w danej gminie nie zostało utworzone – Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego.

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy w Lelkowie - Referat  Organizacyjny i Spraw Obywatelskich

Telefon kontaktowy

55 244-81-61

Sposób załatwienia

Przyjęcie do wiadomości zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia. Zawiadomienie o zgromadzeniu podlega przyjęciu, rejestracji i publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy w Lelkowie
Lelkowo 21, 14-521 Lelkowo
pok. nr 13

Wymagane Dokumenty

  • zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia,

  • zdjęcie organizatora zgromadzenia lub przewodniczącego zgromadzenia w przypadku jego wyznaczenia

  • pisemna zgoda na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia w przypadku jego wyznaczenia.

    Zawiadomienie powinno zawierać:
  • imię i nazwisko organizatora zgromadzenia,jego nr PESEL,adres do korespodencji.adres poczty elektronicznej,nr tel.,nr faksu,

  • imię i nazwisko przewodniczącego zgromadzenia,jego nr PESEL, adres do korespodencji,nr telefonu/faksu,adres poczty elektronicznej
  • cel ,w tym wskazanie spraw publicznych,których ma dotyczyć zgromadzenie

  • data,godzina i miejsce rozpoczęcia zgromadzenia,przewidywana trasa,przewidywania liczba uczestników, oraz ewentualna trasę przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia.
  • informację o środkach służących zapewnieniu pokojowemu przebiegu zgromadzenia,o ile organizator zgromadzenia je zaplanował.

Opłaty

Brak.

Tryb odwoławczy

Sąd Okręgowy właściwy ze względu na siedzibę organu gminy w terminie 24 godzin od udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej. Wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji o zakazie zgromadzenia

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 lipca 2015 r. Prawo o zgromadzeniach (Dz. U. z 2015 r., poz. 1485)